سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهان نمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
سلامت و تغزیه - ورزش سلامت تغذیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • امگا 3:

    به طور کلی چربی ها و روغن ها نقش مهمی در زندگی انسان دارند.از هر گرم چربی در بدن 9 کیلو کالری انرژی تولید میشود که این مقدار بیش از 2 برابر کربو هیدراتها(قند ها) و پروتئین ها میباشد.

    بنابراین از ان در غذای کودکانی که رشد خونی ندارند استفاده میکنند.اسید های چرب(امگا 3) به خاطر حضور در غشای سلولی در فعالیتهای فیزیولوژیک بدننقش حیاتی دارند و همچنین در عملکرد دستگاه قلبی و عروقی و تولید مثل و ایمنی و عصبی

    نقش دارند.

    در بدن نسبت امگا 6 به امگا 3 باید 1به1 باشد و حداکثر1به 4 .اما متاسفانه در افراد جامعه 1 به 11 تا 1 به 30 میباشد.یعنی در اغلب موارد( امگا 6 ) 30 برابر بیش از( امگا3) است.

    از عوارض عملکرد امگا 6 میتوان اگزما..ریزش مو..تحلیل کبد..افزایش ابتلا به عفونت..تاخیر در التیام زخم ها را میتوان اشاره کرد.

    از عوارض امگا 3 میتوان لاغر بودن فرد..اسیب به بینایی و توانایی یادگیری..افزایش تری گلیسیرید و فشار خون و خشکی پوست را بر شمرد.

    امگا 3 خاصیت انعقادی دارد ولی امگا 6 انعقاد خون را افزایش میدهد.

    امگا 6 در تخم مرغ و گوشت قرمز و مارگارین و ذرت و غلات یافت میشود.

    امگا 3 در ماهی ازاد و قزل الا و همچنین کنجد و دانه کتان و گردو یافت میشود.



    متین سهامی ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 11:11 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    محققان دانشگاه لویزیانا می گویند کسانی که از اضافه وزن رنج می برند با خوردن دو تخم مرغ در روز ، وزن خود را کاهش دهند.
    به گزارش پایگاه اینترنتی الرایه، نیلک وی دورادنار، استادیار بخش چاقی و التهابات دانشگاه لویزیانا گفت:‌ با تحقیق رژیم غذایی زنان به مدت 8 ماه و مصرف روزی 2 تخم مرغ در روز و حداقل 5 بار در هفته، به این نتیجه دست یافتیم.
    وی افزود:‌ این افراد با مصرف این رژیم غذایی، 65 درصد بیش از کسانی که دستورالعمل مذکور را استفاده نکردند، لاغر شدند.
     


    متین سهامی ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 11:7 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    با سلام...دوستان عزیز این برنامه های رژیمی با توجه اساتید بدنسازی برنامه ریزی شده است.امیدوارم مشاهده نموده و نظرات خودتونو بگید...مرسی

    متین سهامی ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 1:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    امروز در رابطه با برنامه ها و حرکات تمرینی پا صحبت میکنیم..

     

    توجه داشته باشید که برای پا نیز یک سری حرکات متنوع وجود دارد بنده این حرکات را برای افرادی که میخواهند در باشگاه ورزش نمایند تشریح میکنم:

     

    اولین حرکات حرکات سیم کش میاشد که بسیار مفید است:

     

    اولین حرکت در این گزینه حرکت جلو پا سیم کش میباشد.این حرکت برای تقویت و قدرتی کردن عضلات جلوی پا به طور کلی مفید و موثر میباشد.برای انجام دادن این حرکت از ایتم های بالا شروع کرده و به ایتم های پائین ختم میکنیم.مثلا در حرکت اول یک ست

    12 تایی سبک و بعد ست 10 تایی نیمه سبک و بعد ست 8 تایی نیمه سنگین و بعد ست 6 تایی سنگین.این نکته نیز قابل ذکر است که این حرکت را برای یک روز در هفته اختصاص دهید.

    دومین حرکت پشت پا سیم کش میباشد که برای تقویت عضلات پشت پا مفید است و ایتم های این حرکت نیز مانند حرکت جلو پا انجام میشود6-8-10-12

     

    دومین حرکت حرکت ساق میباشد:

    این حرکت برای تقویت عضلات ساق پا است و فشار زیادی به ساق پا اورده و به این صورت عضلات را ورزیده و قوی میکند.به این صورت که شانه ها را زیر دستگاه ساق قرار داده و پنجه های پا را بر لبه سکوی اختصاصی دستگاه قرار داده و خود را بر روی پنجه های پا به سمت بالا میکشیم.به صورت ست های 6-8-10 تایی.که از 10 شروع کرده و به 6 ختم میشود.

     

    سومین حرکت حرکت اسکات میباشد.این حرکت تا حدودی مشکل است بنابراین برای افراد مبتدی کار تا زمانی که خوب به این حرکت عادت نکردند توصیه نمی شود چون اگر این حرکت به صورت اشتباه انجام شود به مهره های کمر فشار اورده و در اینده برای فرد مشکلاتی ایجاد میکند.در عین حال این حرکت به این صورت انجام میشود که قفسه میله اسکات روی سر کول در پشت گردن قرار داده و بعد قفسه سینه را کاملا به سمت جلو و لگن را کاملا به عقب کشانده و روی زانوان نشسته و بلند میشویم.این حرکت عضلات پا

    را قوی و بسیار نیرومند میکند.این حرکت نیز در 3 ست انجام میشود:6-8-10 تایی.که از 10 شروع کرده و به 6 ختم میشود.

     

    چهارمین حرکت حرکت هاگ میباشد.این حرکت به 2 صورت انجام می شود:

    خوابیده(که پرس پا نیز نامیده میشود):به این صورت که روی میز هاگ خوابده و بعد پا ها را زیر قسمت معین شده این دستگاه قرار داده و سپس پا ها را به سمت پائین و داخل شکم میکشیم.این حرکت برای تقویت عضلات جلو پا و عضلات روی ران بسیار مفید است.

    ایستاده:به این صورت که روی میز هاگ ایستاده و شانه ها را زیر جای مشخص شده دستگاه قرار داده و خود را به سمت پائین کشیده و نشسته و دوباره بلند شده و می ایستیم.این حرکت برای تقویت عضلات پشت پا و عضلات زیر ران بسیار مفید است.این دو حرکت نیز در 3 ست انجام میشود:6-8-10تایی.از 10 شروع کرده و به 6 ختم میشود.

     

    امیدوارم مفید و موثر باشد.

     

     

     



    متین سهامی ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 11:10 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    اکنون در رابطه با خشکبار و یک سری مزایای ان صحبت می کنیم:

     

    یکی از نکات خوب در رابطه با میوه ها این است که می شود انها را خشک نمود و در طول سال به عنوان خشکبار مصرف نمود.این میوه های خشک شده حتی پس از خشک شدنشان مواد خوب و مفیدی در انها یافت میشود.

    خشکبار خوراک خوشمزه و مفیدی برای ورزشکاران به حساب می اید.در این مواد مقادیر زیادی پتاسیم و سلنیوم و نیز مقادیر کمی مواد معدنی و  به خصوص فیبر و ویتامین <ا> (در میوه های زرد یا نارنجی) وجود دارد.

    خشکبار برای افرادی که یبوست دارند بسیار مفید است زیرا غنی از فیبر و ملین است.و ضمنا برای افرادی که دچار کم خونی هستند نیز مفید است به دلبل غنی بودن منابع اهن در ان.

    اکنون به بعضی از این خشکبار ها و مزایای انها اشاره میکنیم:

    1/ خرما/ جانشین خوبی برای مواد قندی و شکر است و نیز درمان خوبی برای عارضه خستگی مزمن .انواع خرمای خشک نوعی از ان است.

     

    2/برگه الو(بخارا)/ برگه الو یا گوجه خشک شده از نظر پتاسیم غنی است و برای کسانی که فشار خون بالا دارند مفید است .در این برگه مقدار زیادی نیاستین و ویتامین <ا> و ویتامین <ب6>وجود دارد.در این برگه ها مواد شیمیائی به نام هیدروکسی فنیلیساتین وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتران می شود بنابراین ان را عاملی برای از بین برنده یبوست میشناسند.

    3/کشمش/ حاوی منابع غنی از مواد غذایی انرژیز است. برای تقویت طبیعی انرژی بسیار مفید است.100 گرم کشمش در حدود 70 گرم ساکاروز و گلوکزو فروکتوز طبعیی دارد.این میوه برای افرادی که به انرژی بیشتر از حد طبیعی  نیاز دارند مانند ورزشکاران  مفید است.

    کشمش غنی از اهن است. 100 گرم کشمش شامل بیش از 25 درصد مواد لازم توصیه شده در یک روز برای زنان است.همچنین فیبر زیادی در ان وجود دارد که به کاهش کلسترول و نحوه عملکرد روده ها کمک میکند.در کنار ان از پتاسیم میتوان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن میشود.

    همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است و مقادیر کمی ویتامین <ا> مقادیر مناسبی ویتامین <ب> نیز در ن وجود دارد.

    توصیه میشود قبل از مصرف ان را بشوئید زیرا ممکن است شامل سولفور و روغن های معدنی باشد. این ماده غذایی غنی از کالری است و برای افرادی که دچار دلشوره و افسردگی هستند بسیار مناسب و مفید است.



    متین سهامی ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 11:2 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    امروز در رابطه با اب و مزایای اب صحبت میکنیم:

    طبقه بندی اب از نظر درجه:

    1/اب خنک تر از دمای بدن(37 درجه) اثر برانگیزنده و خنک کننده و محرک دارد.

    2/اب گرمتر از دمای بدن تقویت کننده و نیرو بخش و قدرت افرین است.

    3/ابی که داغ است ارامش به وجود می اورد و درد ها را مرتفع می سازد ولی ایجاد خستگی مفرط میکند.

    4/ابی که از درجه حرارت بدن پائین تر است یعنی ولرم (27 درجه تا 32درجه) یا اب نه سرد و نه گرم (32 تا 35 درجه) همیشه سودمند است و برای مصارف عمومی مناسب است.

    حال در رابطه با مزایای اب صحبت میکنیم:

    1/ فرد با خوردن اب هضم غذا را در بدن بهبود می بخشیم.

    2/اجابت مزاج خود را فعال میسازیم.

    3/ جریان ادرار را منظم میکنیم.

    4/ پوست را پاک و منافذ را برای تعریق باز نگه میداریم.

    5/ تعریق را وقتی که بیش از حد باشد کم می کنیم.

    6/ فرد خواب طبیعی و سالم دارد.

    7/ درجه حرارت را به وقت تب کم میکند.

    8/ درجه حرارت را در شرایط لرز کم میکند.

    9/ جریان خون را تسریع میکند.

    10/ التهاب را در هر جای بدن کم میکند.

    11/ از چرکی شدن هر قسمت ملتهب جلوگیری میکند.

    12/ در هنگام بیماری تشنگی را مرتفع میکند.

    13/ تمامی ضایعات از جمله زخم و بریدگی و سوختگی و شکستگی و غیره....را ترمیم میکند.

    به هر حال میتوان گفت که بسیار مفید است.پس استفاده مداوم این مایه حیاتی را فراموش نکنید.



    متین سهامی ::: شنبه 86/6/10::: ساعت 10:57 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    7 صبح/پس از خوابی نیرو بخش بعد از بر خیزیدن از خواب 1/5 لیوان اب بنوشید.نوشیدن اب در روز برای حفظ سلامت وبروز گرسنگی و ضعف رفتن دل مفید است و تمرکز را زیاد و به عملکرد شما در طول روز بهبود میبخشد.بنابرین زود از خواب بیدار شده و اب فراوان بنوشید.
    7:15صبح/به مدت 30 دقیقه ورزشی مناسب انجام دهید(دویدن"دوچرخه سواری"ویا نرمش کردن در منزل).ضمنا این ورزش کردن باید قبل از خوردن صبحانه باشد.ورزش کردن بدن شما را برای سوخت و ساز در طول روز اماده نگه میدارد.
    8صبح/صبحانه ای غنی از پروتئین و کربو هیدرات های پیچیده و فیبری مصرف نمائید(املت شال 3 سفیده تخم مرغ و یک زرده و یک لیوان اب پرتقالو یا 1 کاسه سوپ جو و کمی کشمش).به طور کلی کسانی که صبحانه بیشتری می خورند چربی کمتری در بدن خود پرورش می دهند.
    از خوردن مواد قندی و موادی که دارای شکر فراوان است خوداری نمائید(نان قندی و شیرینی).
    مصرف پروتئین موجب می شود که قند خون شما از صبح تا ظهر ثابت باقی بماند بنابراین هیچ گونه احساس دل ضعفه به شما دست نمی دهد.
    چای سبز بسیار  برای چاقی مفید است.چای سبز دارای ترکیبات کافئین و ترکیبات شیمیایی به نام کاتچین می باشد که موجب تقویت سوخت و ساز بدن میشود.
    10صبح/خوردن قهوه(خوردن این وعده سبک و کم کالری موجب می شود که سطح نیرو و قند خون شما در سطحی طبیعی باقی بماند ون یز عامل سوخت و ساز را اهسته می نماید که موجب کم شدن مستمر چربیها در بدن میشود و فنجان دیگری چای سبز بدن را تقویت میکند.
    ضمنا خوردن گوشت قرمز و مواد چرب باید به میزان کم و حدالامکان توصیه نمی شود.
    خوردن نوشابه ممنوع و حد الامکان در حد کم ولی اگر در قبال مصرف نوشابه های گاز دار از مواد لبنی مانند ماست و دوغ و .......استفاده شود بسیار مفیدتر میباشد..خوردن میوه به عنوان دسر در برنامه غذایی روزنه برای بدن مفید است.
    ضمنا در میان مواد شیرین خوردن عسل به خاطر شیرینی طبیعی که در ان موجود است هیچ گونه ضرری ندارد بلکه مفید نیز میباشد.
    در این میان میشود گفت که مصرف شیر بسیار مفید است بنابراین از شیر به عنوان یک ماده مقوی و سرشار از کلسیم استفاده نمائید.
    12:30ظهر/بهترین موقع برای خوردن ناهار است..بنابراین خوردن یه کاسه سوپ(حاوی موادی از جمله مرغ و لوبیا و سبزیجات) کفایت میکند.ضمنا لوبیا یک منبع غذایی کاهش دهنده چربی است .
    3بعد از ظهر/خوردن مقدار کمی مغز گردو یا بادام یا فندق بدون نمک مفید است.
    ضمنا قابل ذکر است که در طول روز خوردن اب اشامیدنی نبایست فراموش شود...
    7:30 الی 8 شب/بهترین مو قع برای خوردن شام است بنابراین برای این وعده غذایی ماهی توصیه میشود البته به مقدار کم....سالاد ابغوره و سبزیجات  به همراه این وعده توصیه میشود.
    و در اخر خواب نیز در وزن بدن تاثیر به سزایی دارد بنابریت توصیه میشود در ساعت 10:30 شب خوابیده تا صبح زود هر چه بهتر و سر حال تر بیدار شده و روز خوبی را پشت سر بگذارید..

    Monday, August 06, 2007
    03:16:25 AM



    متین سهامی ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 12:19 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    یک سری نکات در مورد سلامتی و ورزش:

    1/ برای سوزاندن چربی اگر سعی نمائیم نرم بدویم بسیار مفید تر است تا اینکه تند بدویم.

    2/در رابطه با اضافه وزن میتوان گفت که به ازای هر 10 درصد اضافه وزن 10 درصد کالری بیشتر مصرف میشود.

    به گفته یک متخصص طب ورزشی مثلا اگر فردی 1 کیلو اضافه وزن داشته باشد تقریبا باید 11 ساعت بدود البته قابل ذکر است که این دویدن (11ساعت) نباید به صورت مداوم باشد باید 1 روز در میان باشد.

    در رابطه با افرادی که لاغرند و فکر میکنند که هر چه مواد غذایی مصرف میکنند چاق نمی شوند و وزنشان نیز زیاد اضافه نمی شود میتوان گفت اصلا نباید اینگونه فکر کنند زیرا این افراد چربی زیر پوستشان نسبت به عضلاتشان بیشتر است

    ولی زنتیکن اینگونه هستند(لاغر).

    اکنون یه فرمول طبی در رابطه با اینکه ایا افراد اضافه وزن دارند یا نه ذکر میکنم:

    وزن فرد تقسیم بر (قد فرد) به توان2

    حالا جواب حاصل این فرمول را اینگونه می سنجیم:

    اگر حاصل بین 16 تا 25 شد وزن فرد در حالت متعادل است.

    اگر حاصل بین 25 تا 30 شد فرد اضافه وزن دارد.

    اگر حاصل 30 به بالا شد فرد چاق میباشد.

    و اگر حاصل 35 به بالا شد فرد بیمار تلقی می شود زیرا مشکلات قلبی و غیره ..... پیدا کرده یا میکند بنابران هر چه سریعتر باید تحت درمان قرار گیرد.

    برای بانوان عزیز نیز قابل ذکر است که هیچ وقت نباید فکر کنند که چربی اضافه بدنشان در اندامی مثل صورت میباشد.

    حال مکان هایی که چربی ذخیره میشود:از جمله:شکم------پشت ران------پشت بازو-------کتف را میتوان نام برد.

    حال چرا بدن در هنگام ورزش کردن بدن عرق میکند؟زیرا در هنگام ورزش کردن ضربان قلب بالا میرود و با بالا رفتن ضربان قلب حرارت بدن نیز بالا میرود و در عین حال بدن فرد عرق میکند.

    حال میتوان گفت عرقی که از بدن خارج میشود همان اب های میان بافتی بدن است و با مصرف اب دوباره این اب ها جایگزین میشود.

    در میان ورزش ها برای سوزاندن چربی دویدن بسیار موثر تر از مابقی می باشد.

    حال میتوان گفت زمانی بدن احساس خستگی میکند که خون به عضلات بدن نرسد بنابراین با ورزش کردن خون تازه به عضلات بدن میرسد و دیگر احساس خستگی نمی کنید.



    متین سهامی ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 12:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    حال برای افرادی که دوست دارند یک سری حرکات شکم انجام دهند تا چربی های شکم را اب کرده و ماهیچه های شکم را تقویت کنند امیدوارم که با انجام این حرکاتی که ذکر میکنم تونسته باشم خدمت کوچکی انجام داده باشم:

    برنامه تمرینی شکم:

    1---یه حرکت مفید به نام شکم مس گری را میتوان نام برد بسیار مفید است.به این صورت که میتوان از دستگاهی به نام چرخونک استفاده کرد یا روی یک 4 پایه نشسته 2 دست خود را پشت گردن قرار داده و به سمت راست وبه سمت چپ

    چرخش کامل کمر را انجام داده.

    2---شکم نردبانی به این صورت که روی یک سطح شیب دار و خود را به سمت بالا خم و راست میکنیم.

    3---زیر شکم خلبانی به این صورت میباشد که کنار جسمی خوابیده و دستها را از بالا به این جسم اهرم کرده برای اینکه بدن جابه جا نشود سپس پاها را به داخل شکم اورده و دوباره انها را صاف میکنیم.

    این حرکات بسیار مفید است.

     

     

     



    متین سهامی ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 12:4 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    در مرحله اول این برنامه رژیمی(چاقی)برای ورزشکاران عزیز باید ذکر کرد که صبح زود از خواب بیدار شده و بعد 5/1 لیوان اب مینوشند.بعد ورزش مناسبی انجام داده(ورزش و نرمش).بعد برنامه رژیمی شروع میشود:::

    حال در رابطه با برنامه های غذای صحبت مینمائیم:

    صبحانه:8صبح/

    بیشتر در این قسمت(صبحانه)باید مواد پروتئینی و نیز نوشیدنی های مقوی استفاده شود...در این میان مصرف 5 عدد سفیده تخم مرغ اب پز شده+مقدار کمی نان+یک لیوان شیر عسل و زرده تخم مرغ تجویز میشود.

    خوب حالا در رابطه با وعده غذایی مابین صبحانه و ناهار صحبت میکنیم:

    وعده غذایی مابین صبحانه و ناهار:10صبح/

    در این قسمت مصرف موا دنشاسته ای توصیه میشود که در این میان میتوان نشاسته(فرنی) را نام برد که بسیار مقوی است و به حجم دار کردن بدن کمک به سزایی میکند.

    ناهار:1 ظهر/

    در این برنامه غذایی یک سری مسائل می بایست رعایت شود تا به حجم دار شدن بدن کمک شود نه به چاق شدن و بد هیکل شدن...در این میان می بایست:::::::

    در هفته ای که ورزش میکنیم به غیر از روزهای جمعه که وقت استراحت دادن بدن است هفته را 2 روز 2 روز کرده و مواد غذایی را مصرف نمائیم:

    2روز در هفته ماکارونی که 1 روز در هفته با سویا(پروتئین) و یک روز با گوشت چرخی...البته میتوان در 2 روز هم از گوشت چرخی استفاده کرد و هم از سویا(بیشتر برای تنوع گفته شد که از هر 2 استفاده شود).

    2 روز در هفته گوشت قرمز(که میتوان از ان در غذاهای متنوعی استفاده کرد از جمله انواع خورشتها رامیتوان نام برد).

    2 روز در هفته گوشت سفید مصرف میشود(حال یا میتوان مرغ باشد یا ماهی).

    حال به وعده غذایی دیگری می رسیم:

    عصرانه:5 بعد از ظهر/

    5 عدد سفیده تخم مرغ اب پز شده + 2 عدد سیب زمینی اب پز شده +1 لیوان اب پرتقال

    حال به اخرین وعده برنامه غذایی میرسیم:

    شام:8 شب/

    بهتر است وعده اخر یعنی شام را سبکتر مصرف نمائیم مثل غذاهای حاضری اما باید این وعده پر محتوا باشد(سبزیجات و میوه ) نباید فراموش شود.....

    ساعت 10:30 شب وقت خوبی برای خواب است و قبل از خواب اگر یک لیوان شیر مصرف شود بسیار خوب و مفید می باشد

    امیدوارم برنامه نیز مسمر ثمر واقع شود..

    Monday, August 06, 2007

    08:41:19 AM



    متین سهامی ::: پنج شنبه 86/6/8::: ساعت 11:59 صبح
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :147009

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    سلامت و تغزیه - ورزش سلامت تغذیه
    متین سهامی
    با سلام...من متین هستم...خوبید.... امیدوارم بتونم مطالب خوبی رو برای راهنمایی شما دوستان عزیز در این وبلاگ بذارم... موفق و پیروز باشید..

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سلامت و تغزیه - ورزش سلامت تغذیه

    >>لینک دوستان<<

    >>ساعت وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<